Gdzie sprzedawać własną książkę?
Twoja autorska lada dzień zostanie wydana i zastanawiasz się, gdzie i jak najlepiej ją sprzedawać? Możliwości w tym zakresie masz naprawdę wiele i najlepiej jest skorzystać z ich wszystkich. W naszym dzisiejszym artykule przedstawimy ci kilka z nich, choć oczywiście nie sposób zaprezentować wszystkich kanałów sprzedaży.
Księgarnie
Księgarnie to jedna z najpopularniejszych i najbardziej typowych form sprzedaży własnej książki. Aby jednak dana sieć zgodziła się na sprzedaż twojego dzieła, musisz postarać się nawiązać z nią współpracę i podpisać stosowną umowę. Wówczas część zysków ze sprzedaży trafia oczywiście na konto księgarni, jednak ty zyskujesz możliwość dotarcia do potencjalnych czytelników, którzy odwiedzają daną księgarnię np. w celu zakupu zupełnie innej książki. Przypadkiem mogą trafić i kupić również twoje dzieło, a następnie polecić je znajomym czy rodzinie.
Sklep internetowy
Zdecydowanie najpopularniejszą opcją na sprzedaż autorskiej książki dla początkujących pisarzy jest własny sklep internetowy. Przede wszystkim zapewni ci on niezależność, a poza tym będziesz wówczas mógł zaplanować i wdrożyć strategię marketingową swojej książki na takich zasadach, jakie ci najbardziej odpowiadają. Budowa własnego sklepu to oczywiście kosztowne przedsięwzięcie, jednak będziesz mógł wykorzystać platformę w przyszłości m.in. do sprzedaży innych swoich produktów: kolejnych książek, personalizowanych kalendarzy, koszulek, kubków i tak dalej. Taki sklep to inwestycja, która w perspektywie czasu z całą pewnością ci się opłaci!
Media społecznościowe
Pamiętaj, aby sprzedaż autorskiej książki zaplanować na długo przed zamówieniem ostatecznego nakładu. Z pewnością wiesz już, ile kosztuje druk książki. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystkie zamówione egzemplarze się sprzedadzą, lepiej zamów najpierw mniejszy nakład, ponieważ późniejszy dodruk nie jest żadnym problemem. Dobrym rozwiązaniem jest wcześniejsze badanie siły nabywczej wśród potencjalnych czytelników. W tym celu najlepiej jest wykorzystać potęgę mediów społecznościowych i właśnie tam zapytać o opinię zgromadzoną społeczność. Możesz rozpocząć zbieranie zamówień na swoje autorskie dzieło, zanim jeszcze zlecisz jego ostateczny druk. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że określona ilość książek sprzeda się od razu, a zgromadzone środki będziesz mógł przeznaczyć na zlecenie kolejnych nakładów i działania promocyjne zakrojone na jeszcze szerszą skalę! Taka strategia sprzedaży jest nie tylko rozsądna, ale również opłacalna.