Brytyjska sieć supermarketów Iceland otrzymuje wiele pochwał w związku z kampanią świąteczną w 2018 roku, mimo że reklama została zakazana przez telewizję, ponieważ została uznana za naruszającą zasady reklamy politycznej.

Dzięki sile mediów społecznościowych reklama ma już ponad trzy miliony wyświetleń.

Pozarządowa organizacja ekologiczna Greenpeace pierwotnie stworzyła krótki film animowany, który opowiada historię Rang-tan, orangutana, który uciekł do domu z powodu zniszczenia lasów deszczowych przez plantatorów oleju palmowego.

Iceland, stał się pierwszym dużym supermarketem w Wielkiej Brytanii, który usunął olej palmowy ze wszystkich produktów własnej marki na początku tego roku, uzyskał pozwolenie Greenpeace na wykorzystanie filmu krótkometrażowego i usunięcie logo Greenpeace na potrzeby islandzkiej kampanii świątecznej.

Organ odpowiedzialny za weryfikację ogłoszeń w Wielkiej Brytanii, Clearcast, oświadczył, że reklama narusza zasady zakazujące reklamy politycznej określone w ustawie o łączności z 2003 r.

W oświadczeniu wydanym w piątek Clearcast powiedział: „Przedstawiona nam reklama to film Greenpeace, który pojawia się na stronie Greenpeace przez wiele miesięcy.

Określona zasada Clearcast i nadawcy rozważają:

Reklama narusza zakaz reklamy politycznej, jeśli jest:

Reklama wstawiona przez podmiot lub w jego imieniu, którego przedmiot ma wyłącznie charakter polityczny „.

Wielu konsumentów wychodzi z reklamą, mówiąc, że więcej ludzi musi być świadomych szkód dla środowiska. Michela Beltrami napisała na Twitterze, że była to „mocna, inspirująca edukacja i zmiana wiadomość”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *