Najwięksi producenci FMCG nadal dominują, jeśli chodzi o innowacje, mimo że drobni producenci wprowadzają na rynek więcej marek, wynika z raportu New Product Pacesetters wydanego przez IRI. W 2018 r. Nowy dostawca produktów wprowadził 1,4 mld USD do australijskiej wartości sektora FMCG.

Prawie jedna trzecia tegorocznych Pacesetterów to marki od małych producentów, ale wielcy producenci przyczynili się do większej wartości. Przywódcy FMCG Mars, CocaCola Amatil, Proctor & Gamble, Carlton United Breweries i Mondelēz stanowili jedną czwartą marek zajmujących się pozycjonowaniem. Największym wkładem cieszyła się firma Kimberly-Clark Australia, która otrzymała 11 procent wszystkich puli pieniędzy generowanych przez chusteczki toaletowe Kleenex Complete Clean i pieluchy Huggies Ultimate.

Mali producenci mogą produkować więcej marek, ponieważ mogą szybko dostosować się do zmieniających się trendów i wymagań konsumentów, ale dystrybucja jest często ograniczona w pierwszym roku.

„Pomimo trudnych warunków rynkowych i ograniczeń dystrybucji, znaczna liczba nowych produktów i marek na półkach w Australii pochodzi od mniejszych dostawców”, powiedziała Mairead McElvanna, Channel Insights Consultant w IRI.

„Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę bardziej elastyczne podejście do produkcji, które mogą podjąć producenci, zwiększając ich zdolność szybkiego reagowania na potrzeby konsumentów, a także pozwalając im stać się bardziej ryzykowny i strategiczny w sposobie angażowania się w kupujących. Ponieważ mniejsi dostawcy przyczyniają się do szybkiego wzrostu na rynku, wsparcie detalistów dla tych marek zarówno na półkach fizycznych, jak i cyfrowych jest niezbędne, aby odblokować przyszły wzrost „, powiedział McElvanna.

Ponad jedna czwarta tegorocznych użytkowników została ogłoszona w kategorii „Przekąski i wina”, podczas gdy prawie jedna trzecia pochodziła z kategorii „Gospodarstwo domowe i schłodzone”. Podczas gdy kategorie gospodarstwa domowego i chłodzone zwracały dużą część sprzedaży z powodu stosunkowo niewielkiej liczby marek, przekąski, wino i zdrowie i uroda miały odwrotny skutek. Te kategorie wprowadziły znaczną liczbę marek, ale te marki nie generowały dużej sprzedaży. Można to przypisać znacznej liczbie marek już w tych kategoriach i wysoki poziom konkurencji, aby dostać się na półki.

W czterech kanałach FMCG: Artykuły spożywcze, Wygoda, Liquor i Apteka, liczba produktów w latach 2017-2018 spadła o 3 procent w stosunku do roku poprzedniego. Istniejące zasięgi są zatem poddawane intensywnej analizie ze strony sprzedawców detalicznych, którzy chcą „ograniczyć zasięg i zmaksymalizować efektywność”, ograniczając producentom możliwości wprowadzania na rynek nowych marek.

Badania przeprowadzone przez firmę IRI wykazały, że dzięki sukcesowi Aldi na rynku australijskim konsumenci bardziej przestawili się na marki „fantomowe”. Marki Phantom są produktami prywatnej marki supermarketów, które nie mają żadnego odniesienia do marki lub logo supermarketu. Liquor and Beauty odnotowały największy wzrost, ale zauważalny jest również wzrost w zakresie artykułów spożywczych.

Konsumenci są teraz bardziej otwarci na kupowanie produktów marek własnych, a 60 procent Australijczyków zgadza się, że produkty z własną etykietą są dobrą alternatywą dla markowych produktów.
Marki marek własnych stanowiły w tym roku 10 procent spośród 265 nowych produktów do wyznaczania produktów, a prawie jedna czwarta w sekcji Chilled.

Innowacje FMCG są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ prawie 60 procent społeczeństwa twierdzi, że lubi próbować nowych produktów i marek. Kupujący szukają innowacji w nowych smakach, nowych formatach i nowych okazjach. Młodsi konsumenci coraz częściej szukają informacji o nowych markach i stylach za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Badanie IRI Shopper Panel wykazało, że co czwarte australijskie gospodarstwa domowe kupują artykuły spożywcze online, z większą częstotliwością wśród segmentów „Digitize Me!”, Którzy zawsze mają smartfony w ręku, badają produkty na forach, często opuszczają recenzje na stronach internetowych i są bardzo aktywne w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *