Tesco ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej, własnej marki kobiecych produktów higienicznych, które są organiczne lub wielokrotnego użytku. Sieć jest pierwszym detalistą w Wielkiej Brytanii, który zdecydował się na taki krok.
Linia o nazwie TOTM (time of the month – ten czas w miesiącu) składa się z podpasek, dwóch rodzajów tamponów z aplikatorem o różnych chłonnościach oraz wkładek.

Produkty marki TOTM wykonane są z ekologicznej bawełny i przyjaznych dla środowiska dodatków takich jak biodegradowalne aplikatory czy organiczne osłonki. Opakowania także są ekologiczne.

Jesteśmy podekscytowani tym wyłącznym partnerstwem z Tesco i postrzegamy je jako szansę dla większej liczby kobiet na przejście na organiczne i ekologiczne rozwiązania alternatywne – powiedział założyciel firmy TOTM, St. John Burke.

– Klienci Tesco nie tylko mogą zmniejszyć ilość plastiku, przechodząc na produkty z naszego asortymentu, ale także mogą czuć się pewnie, wiedząc, że te produkty zostały zaprojektowane tak, aby były bardziej przyjazne dla ich ciała – dodał Burke.

Przeciętna użytkowniczka zużywa przez całe życie około 150 kg tamponów, wkładek i aplikatorów, z czego około 90 proc. stanowi plastik. Znaczna część tych odpadów trafia na wysypiska lub do oceanów, a może upłynąć ponad 450 lat, zanim te produkty sanitarne ulegną rozkładowi.

– To wspaniałe, że Tesco robi krok we właściwym kierunku, dostarczając asortyment produktów przyjaznych dla środowiska TOTM w sklepach w całym kraju – oceniła Ella Daish, aktywistka ekologiczna. – Jest to niezwykle ważne, ponieważ podnosi świadomość problemów środowiskowych i zapewnia klientom dostęp do bardzo potrzebnego wyboru, który przynosi korzyści wszystkim – dodała.

TOTM przekaże również darowizny ze sprzedaży swoich produktów w sklepach Tesco na rzecz brytyjskiego stowarzyszenia walki z endometriozą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *