Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby cis, które identyfikują się ze swoją płcią biologiczną. Nawyki oraz styl życia konsumentów LGBT+ różni się od konsumentów heteronormatywnych. Osoby LGBT+ zwracają większą uwagę na zdrowe żywienie, cenią sobie wygodę i jakość, jak i częściej używają Internetu w celach społecznościowych oraz do oglądania seriali czy filmów, są bardziej aktywne fizycznie i częściej wychodzą do klubów czy restauracji.

JEDEN GŁOS
W co najmniej dwóch obszarach konsumenci LGBT+ oraz nie-LGBT+ mają te same opinie. Jednym z nich jest promowanie równouprawnienia i różnorodności. Bez względu na orientację 4 na 5 konsumentów deklaruje chęć zakupu produktów firmy promującej równouprawnienie i różnorodność wśród pracowników. Drugim aspektem łączącym osoby LGBT+ z nie-LGBT+ jest temat edukacji seksualnej. W obu grupach ponad 70% respondentów uważa, że “Edukacja seksualna powinna być obowiązkowa w szkole i poruszać tematy takie jak orientacja seksualna i tożsamość płciowa”.

JAK KUPUJĄ I CO LUBIĄ KONSUMENCI LGBT+?
Młodsze kobiety LGBT+ cenią sobie wygodę, prostotę i jakość. Odsetek kobiet robiących zakupy w jednym sklepie, żeby zaoszczędzić czas, jest o 4 p.p. wyższy w przypadku grupy LGBT+; w grupie tej jest również wyższy o 6 p.p. udział kupujących markowe produkty w przekonaniu, że oferują one lepszą jakość. Kobiety LGBT+ częściej niż kobiety heteroseksualne sięgają po naturalne i zdrowsze opcje żywieniowe, takie jak: ziarna, orzechy i suszone owoce, produkty niskotłuszczowe, żywność wzbogaconą, o niskiej zawartości cukru, mleko roślinne i bez laktozy czy batoniki energetyczne. Wśród kobiet LGBT+, znacznie liczniejsza jest grupa lubiących posiłki łatwe do przygotowania. Częściej spożywają one również posiłki poza domem, ponieważ nie mają czasu na gotowanie. Starsze kobiety LGBT+ , w porównaniu do swoich heteroseksualnych rówieśniczek, kupują więcej produktów do higieny osobistej i środków czystości.

Młodsi mężczyźni LGBT+ w porównaniu do nie-LGBT+ zwracają większą uwagę na promocje, lubią gotować i uważają to za swoje hobby, są na bieżąco z nowinkami, a przed zakupem produktu częściej szukają informacji w Internecie (na stronach, forach, wśród przyjaciół). Ponadto młodsi konsumenci LGBT+ są częściej zainteresowani produktami do pielęgnacji ciała i twarzy oraz kosmetykami do makijażu.

STREFA ONLINE
Zakupy online są szczególnie ważne dla młodszych konsumentów oraz kobiet LGBT+. Kobiety z grupy wiekowej 40+ wyróżniają się bardziej aktywnym używaniem kanałów e-commerce: średnia częstotliwość dokonywania zakupów online jest o 44% wyższa niż u kobiet nie-LGBT.

CZAS WOLNY
Osoby LGBT+ są bardziej aktywne fizycznie niż osoby heteroseksualne. Osoby LGBT+ ćwiczą częściej i ze znacznie większą częstotliwością niż nie-LGBT. Ćwiczenia preferowane przez osoby LGBT+ to rozciąganie, aerobik, ćwiczenia kardio, ćwiczenia siłowe, sporty drużynowe oraz spacery. Główne powody wykonywania aktywności fizycznych są takie same dla osób LGBT+ i nie-LGBT+. Natomiast o ile względy zdrowotne oraz czerpanie przyjemności są ważniejsze dla grupy nie-LGBT+, więcej osób LGBT+ zwraca uwagę na korzyści estetyczne. Starsze kobiety LGBT+ częściej wychodzą z domu, młodsze interesują się sportem: chodzą na wydarzenia sportowe o 52% częściej niż ich hetero rówieśniczki. Częściej również wychodzą z domu do klubu czy dyskoteki oraz chodzą do teatru. Z kolei starsze kobiety LBGT+ częściej chodzą na zakupy lub robią zakupy w Internecie. Mężczyźni LGBT+ po 40-tce są bardziej aktywni towarzysko od swoich rówieśników hetero: wychodzą wieczorem do klubu czy dyskoteki aż o 41% częściej niż mężczyźni nie-LGBT+. Częściej chodzą również do baru czy restauracji oraz podróżują.

POZYCJA MENEDŻERSKA
Odsetek osób LGBT+ z wyższym wykształceniem jest o 15p.p. niższy niż w grupie nie-LGBT+. Mimo to udział kobiet piastujących kierownicze lub specjalistyczne stanowiska tudzież urzędy wysokiego szczebla jest znacznie wyższy wśród kobiet LGBT+ niż heteroseksualnych – odpowiednio o 8p.p. w młodszej grupie wiekowej oraz +11p.p. w grupie wiekowej powyżej 40 roku życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *