IKEA Retail w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy*, ogłaszając 11%** wzrost sprzedaży z wynikiem 4,03 mld zł. Prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA w Polsce, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt. W minionym roku klienci nadal najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni, popularnością cieszyły się szczególnie materace oraz meble do przechowywania.
To był kolejny świetny rok dla IKEA w Polsce, w którym udało nam się ponownie osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż wielokanałową, udoskonalając rozwiązania cyfrowe i poszerzając sieć nowych fizycznych formatów. W minionym roku otworzyliśmy trzy kolejne Punkty Odbioru Zamówień – w Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku oraz dwa punkty IKEA Gościnnie w Olsztynie i Gdyni. Wkrótce otworzymy pierwszy mniejszy sklep blisko centrum miasta – IKEA w Blue City w Warszawie. Dzięki tym działaniom jesteśmy coraz bliżej naszych klientów w całej Polsce. W kolejnym roku będziemy kontynuować nasz rozwój, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. Chcemy umożliwiać Polakom prowadzenie zrównoważonego życia w pięknym, funkcjonalnym otoczeniu – mówi Iwona Szczęka, Członek Zarządu IKEA Retail w Polsce.

W roku finansowym 2018 IKEA zaktualizowała globalną strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive, ogłaszając nowe ambitne cele na rzecz społeczności i środowiska. W Polsce jednym
z priorytetów firmy jest zamknięcie obiegu odpadów powstających w sklepach. Od kilku lat 100% odpadów kartonowych poddawanych jest recyklingowi materiałowemu, a do 2025 roku firma chce ponownie przetwarzać we własnym łańcuchu dostaw surowce wtórne, takie jak drewno i plastik. Od 2016 roku Grupa Ingka*** w Polsce wytwarza więcej energii elektrycznej niż zużywa i konsekwentnie zachęca również swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej, oferując instalacje fotowoltaiczne dla domów jednorodzinnych oraz umożliwiając ładowanie pojazdów elektrycznych przy połowie sklepów w Polsce. Ponadto, firma chce inspirować do zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia, systematycznie poszerzając ofertę IKEA Food o smaczne, roślinne potrawy, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Przykładem jest wprowadzony w sierpniu 2018 roku wege hot dog, który stał się bardzo popularny wśród Polek i Polaków i obecnie ta wersja stanowi już 10% wszystkich hot dogów sprzedawanych w IKEA Bistro.

Wypracowana w roku fiskalnym 2018 przez Grupę Ingka sprzedaż detaliczna produktów IKEA osiągnęła poziom 34,8 miliarda euro
(34,1 w roku fiskalnym FY17). Wzrost sprzedaży po korekcie walutowej wyniósł 4,7%. W minionym roku Grupa Ingka odnotowała wzrost sprzedaży w większości spośród 30 krajów, na czele z Chinami, jednym z najszybciej rozwijających się rynków. Otwartych zostało dwanaście nowych sklepów IKEA, w tym pierwszy sklep w Indiach. Liczba wizyt w 367 sklepach IKEA wzrosła o 3% (838 milionów odwiedzin), podczas gdy ruch na stronie IKEA.com wzrósł o 10% (łącznie 2,35 miliarda wizyt).
Stajemy po stronie ludzi z mniej zasobnymi portfelami, ale wielkimi marzeniami i ogromnymi potrzebami związanymi z życiem w domu. Właśnie dlatego ułatwiamy naszym obecnym i nowym klientom dostęp do IKEA o dogodnej dla nich porze i z niemal każdego miejsca. Wiemy, że 80% naszych klientów rozpoczyna przygodę z IKEA w internecie,
a jednocześnie nasze sklepy odgrywają ważną rolę w całkowitym doświadczeniu – jako źródło fachowych porad oraz inspiracji związanych z urządzaniem domu. Wykorzystujemy te mocne strony, żeby zapewnić jeszcze lepsze warunki codziennego życia dla coraz większej liczby ludzi, i to bez względu na to, w jaki sposób do nas dotrą – powiedział Jesper Brodin, prezes Grupy Ingka.
Inter IKEA Systems, która jest właścicielem Konceptu IKEA i światowym franczyzodawcą IKEA ogłosiła, że sprzedaż detaliczna produktów IKEA wypracowana przez wszystkich 11 franczyzobiorców na całym świecie osiągnęła 38,8 miliarda euro.
* Okres od 1 września 2017 do 31 sierpnia 2018 roku.
** Dane dotyczą porównania roku finansowego 2018 do roku finansowego 2017.
*** Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

O Grupie Ingka
Grupa Ingka (Ingka Holding B.V. i podmioty zależne) jest jedną z 11 grup przedsiębiorstw, które mają w posiadaniu i obsługują kanały sprzedaży IKEA na podstawie umów franczyzy
z Inter IKEA Systems B.V. Grupa Ingka posiada trzy obszary działalności biznesowej: IKEA Retail, Ingka Investments oraz Ingka Centres. Jest to największe na świecie przedsiębiorstwo handlowe sprzedające artykuły wyposażenia domu – zarządza 367 sklepami w 30 krajach.
W roku fiskalnym FY18 sklepy te odwiedziło 838 osób, a strona IKEA.com odnotowała 2,35 miliarda wizyt. Grupa Ingka zarządza biznesem zgodnie z wizja IKEA, którą jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi poprzez oferowanie dobrze zaprojektowanych, funkcjonalnych i przystępnych artykułów wyposażenia domu w cenach na tyle niskich, by jak najwięcej osób mogło sobie pozwolić na piękny i funkcjonalny dom.

O Grupie Ingka w Polsce
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive. Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *