Najnowsza kampania reklamowa Coca-Coli zachęcająca do akceptacji odmienności oraz miłości ponad orientacje. Takie podejście wywołało na Węgrzech kontrowersje i ogromny sprzeciw.

Co tu kontrowersyjnego? Reklamy Coca-Coli przedstawiają bliskie sobie pary – czasem kobietę i mężczyznę, a czasem dwie kobiety lub dwóch mężczyzn. Dodatkowo na billbordzie obok znajduje się zdjęcie otoczone tęczą oraz napisem #LoveIsLove.

Plakaty pojawiły się na przestankach autobusowych, w metrze i na banerach w całym Budapeszcie. Taka forma i tematyka kampanii nie spodobała się prawicowej, węgierskiej partii Fidesz, która nawołuje do bojkotu napoju. W internecie pojawiła się też petycja do władz miasta o pomoc w jak najszybszym usunięciu plakatów reklamujących coca-colę.  Partia argumentuje swoje przekonanie tym, że według niej, reklama zagraża fundamentowi rodziny i moralności, bowiem „LGBT mogą stać się w przyszłości następnym dyżurnym wrogiem po imigrantach czy bezdomnych„.

Coca – Cola postanowiła nie ulegać naciskom, ponieważ jak tłumaczy marka:  „Wierzymy, że zarówno osoby heteroseksualne, jak i homoseksualne, mają prawo kochać kogo chcą i w taki sposób, jaki tego chcą”.

Źródło: https://www.rp.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *