Branża organiczna w Europie rozwija się w bardzo szybkim tempie. W 2019 roku opublikowano raport „Organic Market Report” organizacji Soil Association, która donosi, że sprzedaż organicznych produktów w 2018 roku wzrosła o 5,3 proc. W raporcie tym podano także, że certyfikowana sprzedaż organiczna i naturalna wzrosła do 86,5 miliona funtów. Pokazuje to, że coraz więcej klientów staje się świadomymi konsumentami, ceniącymi wysoka jakość produktów.

Europejski rynek produktów ekologicznych wart jest 37 miliardów euro. Klienci w Wielkiej Brytanii wydają na takie towary ponad 45 milionach funtów tygodniowo. Wpływ zainteresowania produktami organicznymi widać nie tylko w branży spożywczej, ale też kosmetycznej – od makijażu z naturalnymi organicznymi składnikami po certyfikowane naturalne rozwiązania do pielęgnacji czy higieny skóry oraz ciała. Takie rozwiązania cieszą się popularnością wśród osób ze skórą wrażliwą, jak i alergików.

Według raportu “2018 Organic Market Report”, rynek organiczny zdominowany został przez dużych sprzedawców detalicznych, a niezależni sprzedawcy detaliczni odpowiadają za około 16 proc. Dostawy online i do domu mają w tym ogromny udział, ponieważ stanowią 25 proc. wszystkich produktów ekologicznych sprzedawanych do 2023 roku.

We wzroście zainteresowania produktami ekologicznymi w różnych branżach potencjał widzi Clare McDermott, dyrektor ds. rozwoju firmy w zakresie certyfikacji stowarzyszenia Soil Association. Dla niej to kolejne wyzwanie dla ekologicznych przedsiębiorstw i organizacji handlowych. Firmy te powinny wyjść naprzeciw klientom i wykorzystać dynamikę przyjaznego dla nich rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *