Procter & Gamble (P&G) ujawnił plany uproszczenia struktury korporacyjnej na dorocznym spotkaniu inwestorów w Cincinnati w stanie Ohio.

Gigant FMCG planuje usprawnić swoją strukturę zarządzania, zmniejszając liczbę jednostek biznesowych z 10 do 6. Przydzieli on jednego „CEO” na jednostkę, aby nadzorować najważniejsze decyzje w marketingu, kosztach i łańcuchu dostaw.

Te nowe jednostki będą rozwijać się na dużych rynkach, w tym w USA, Kanadzie, Chinach, Japonii, podczas gdy pozostałe rynki będą miały własne jednostki biznesowe.

Prezes i dyrektor generalny P & G, David Taylor, powiedział, że jest to najbardziej znacząca zmiana organizacji, jaką firma dokonała w ciągu ostatnich 20 lat.

„Będziemy mieć bardziej zaangażowaną, zwinną i odpowiedzialną organizację, skupioną na wygrywaniu z konsumentami poprzez wyższość, napędzaną produktywnością i działającą z szybkością rynku” – powiedział Taylor.

„Nadal koncentrujemy się na tworzeniu i rozszerzaniu zauważalnej przewagi naszych marek, zwiększaniu wydajności i oszczędności kosztów w celu zwiększenia inwestycji i marży oraz w zmianie organizacji i kultury P & G. Zrobiliśmy duży postęp w każdym z tych obszarów, co widać w naszych wynikach. Zużycie produktów P & G rośnie. Udział w rynku rośnie w skali globalnej i przekłada się na szybszy wzrost przychodów „- powiedział Taylor.

Zmiany wejdą w życie 1 lipca 2019 roku.

Nelson Peltz, który dołączył do zarządu w marcu, wcześniej naciskał na uproszczoną strukturę, która ma na celu poprawę rozliczalności, elastyczności i zdolności reagowania na lokalne potrzeby, zgodnie z CNBC.

P & G ogłosiło także, że dyrektor finansowy Jon Moeller będzie rozszerzał swoją rolę na stanowisko dyrektora ds. Operacyjnych. Będzie teraz nadzorował także rynki, które nie są objęte przez nowe główne sześć jednostek. Moeller będzie nadal informował Taylora. Przedsiębiorstwo dóbr konsumpcyjnych stwierdziło w oświadczeniu, że restrukturyzacja przedsiębiorstwa nadal będzie koncentrować się na usprawnieniu jego portfolio 10 kategorii produktów; stałe wysiłki na rzecz zbliżenia zasobów do konsumentów i klientów, którym służy; uzupełnianie wewnętrznego talentu wykwalifikowanym, doświadczonym zewnętrznym zatrudnianiem; poprawa oddania i mistrzostwa w kategorii; wzmocnienie programów kompensacyjnych i motywacyjnych oraz ciągłe zwiększanie wydajności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *