W 2018 r. wyprodukowano 46,4 mln hektolitrów wód mineralnych i gazowanych w Polsce. Wynik ten pokazuje, że pijemy o ponad 18% więcej niż rok wcześniej.

Tempo wzrostu sprzedaży wody mineralnej jest szybsze niż napojów bezalkoholowych ogółem (całej kategorii). Według badań przeprowadzonych przez Nilsen, w 2018 r., wielkość rynku detalicznego wody butelkowanej w Polsce odnotowała wzrost o 4,4%. Cały krajowy rynek wód butelkowych szacowany jest na  4,7 mld litrów, co pokazuje wzrost o 3,6%, co oznacza, że sprzedaż detaliczna ma aż 84,6% udziału w całym rynku wody butelkowanej w naszym kraju.

Co ma wpływ na taki wynik?

Duży wpływ na tę branżę mają zmieniające się warunki pogodowe, rosnąca moda na ekologię oraz wzrost wagi aktywności fizycznej oraz zdrowego stylu życia. Dlatego też długie i gorące lato w tamtym roku miało pozytywny wpływ na rynek wody w Polsce. Według najnowszych badań 35% dorosłych Polaków wypiło więcej wody butelkowanej w 2018 r. niż rok wcześniej. W tym, aż 91% tej grupy piło więcej wody, zastępując nią, np. słodką colę, kawę czy herbatę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *