Poczta Polska i inni operatorzy przygotowują się na obsłużenie zwiększonej liczby zamówień przedświątecznych – w kulminacyjnym momencie przesyłek może być nawet o 50 proc. więcej niż zwykle. Spółka przeprowadza ekspresowe rekrutacje, rozbudowuje sieć Odbioru w Punkcie oraz monitoruje pracę sortowni.

Dynamiczny wzrost liczby przesyłek związany z okresem Świąt Bożego Narodzenia zazwyczaj następuje w ostatnim tygodniu listopada. Poczta Polska w ubiegłym roku dostarczyła 120 mln przesyłek. W tym roku ten rekord zostanie pobity. Liczba przesyłek kurierskich nadanych w październiku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 20%. Najpopularniejsza usługa eCommerce – Pocztex Kurier 48 cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem, liczba tych przesyłek zwiększyła się o ponad 25-procent.

– Tegoroczny rekord dzienny zanotowaliśmy 13 listopada, nasi klienci nadali wtedy ponad 500 tys. paczek. W ubiegłym roku tyle przesyłek nadano dopiero w tygodniu przed mikołajkami. To pokazuje, jak bardzo rozwija się rynek eCommerce i jak wielkie wyzwanie przed nami. Zachęcamy klientów, aby nie pozostawiali zakupów internetowych na ostatnią chwilę. Najlepiej jest złożyć zamówienie do połowy grudnia – rekomenduje Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Rozwiązaniem, które cieszy się coraz większą popularnością jest Odbiór w Punkcie. Z badania ARC Rynek i Opinia (październik, 2018 r). Korzysta z tej opcji prawie 30% eSklepów.

Poczta Polska ma największą sieć typu click&collect w kraju. Jej klienci mają obecnie do dyspozycji 10,5 tys. punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski/saloniki RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić przy okazji codziennych zajęć, w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie ma się zgłosić pod swoją przesyłkę.

W połowie listopada Poczta oddała do użytku nową sortownię w Koszalinie. W tym roku, w ramach budowy nowej architektury logistycznej, Spółka uruchomiła nową halę w Olsztynie oraz nową maszynę paczkową w Zabrzu. Dodatkowo – w związku ze szczytem paczkowym – uruchomiono czynne 24h na dobę Centrum Monitoringu, które ma zapewnić ciągłość procesów operacyjnych.

– Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty przesyłek eCommerce. Inwestycje w nową infrastrukturę to konieczność, jeśli chcemy być wiodącym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Aby tak się stało, dostosowujemy naszą sieć logistyczną nie tylko do opracowania listów, ale przede wszystkim do obsługi paczek i przesyłek paletowych – mówi Jerzy Garycki dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych w Poczcie Polskiej.

W ramach przygotowań do szczytu przedświątecznego, podobnie jak w poprzednich latach, Poczta Polska zatrudnia dodatkowe osoby. Oferta skierowana jest głównie do tych osób, które chcą dorobić i dysponują wolnym czasem. Ekspresowe rekrutacje odbyły się 14 listopada br. w ponad 30 lokalizacjach w kraju. Poczta planuje docelowo zatrudnić 1600 osób do sortowni i transportu. Potrzebni są kierowcy i pracownicy sortowni, którym Poczta oferuje stawki godzinowe 15–25 zł, w zależności od stanowiska i lokalizacji oraz kurierzy otrzymujący wynagrodzenie za doręczone przesyłki.

– W rekrutacji przedświątecznej zgłosiło się już ponad 4 tys. kandydatów, z których dotychczas zatrudniliśmy ponad 600 osób na umowę o pracę i ponad 500 na umowy zlecenia. W ekspresowych rekrutacjach wzięło udział blisko 200 chętnych do pracy – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzający Pionem Kapitału Ludzkiego Poczty. – Oferujemy nie tylko pracę na umowy zlecenia, prowadzimy też rekrutacje na stanowiska listonoszy i do sortowni oferując umowy o pracę – dodaje Agnieszka Grzegorczyk.

Spółka umacnia pozycję lidera rynku wśród sklepów e-commerce. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. z jej usług korzysta ponad połowa e-sklepów (52%). W sumie z usług Poczty Polskiej i Pocztexu korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora.

W 2017 roku całkowite obroty e-handlu w Polsce szacowano na poziomie ok. 40 mld zł, a w tym roku na ok. 50 mld zł. W ubiegłym roku klienci złożyli ok. 200 mln zamówień internetowych, które doręczono w formie przesyłek, a w tym roku szacuje się, że będzie ich ok. 240 mln szt. Dziś ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie. 27% klientów planuje zakupy świąteczne przynajmniej miesiąc przed świętami. Najwięcej zakupów planujemy zrobić w ostatnich dwóch tygodniach przed Gwiazdką (nawet 60–80%). Aby jednak przesyłki miały szansę dotrzeć do adresatów na czas, najbezpieczniej zrobić zakupy do połowy grudnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *