Grupa Alibaba Group Tmall stała się ulubioną platformą dla chińskich konsumentów, którzy chcą mieć dostęp do nowych gadżetów i produktów z całego świata.

W tym roku Tmall spodziewa się, że ponad 20 milionów produktów zadebiutuje na największej chińskiej platformie e-commerce, po zaskakującym 12 milionie w zeszłym roku. Alibaba szacuje, że liczba nowych produktów wprowadzanych codziennie na Tmall wynosi obecnie około 3000.

Ale gigant e-commerce ciężko pracuje, by być czymś więcej niż kanałem sprzedaży, koncentrując się na współpracy z markami w celu prowadzenia badań i opracowywania produktów dostosowanych do konkretnych grup demograficznych wśród 600 milionów chińskich konsumentów, którzy robią zakupy na platformie.

Prowadzenie części nowej ścieżki produktów to Tmall Innovation Center (TMIC), które połączyło siły z jednymi z wiodących na świecie firm konsultingowych zajmujących się badaniami rynku, aby pomóc markom we wzmocnieniu wewnętrznych innowacji i rozwoju produktów.

TMIC zawarło sojusz z 10 firmami badającymi rynek, w tym Nielsen, Ipsos, Kantar TNS, GFK, Euromonitor International i AdMaster. Firmy otworzą specjalistyczne metody analityczne i metodologię badawczą, aby uzyskać pełniejsze i bardziej precyzyjne analizy konsumenckie, skracając czas i koszty niezbędne do inkubacji nowych produktów przez markę – podała firma TMIC w oświadczeniu.

Na 81-osobowej liście klientów TMIC znajdują się już firmy FMCG i kosmetyczne, w tym Procter & Gamble, Unilever, Estee Lauder, Shiseido, Mars, Mattel, Johnson & Johnson, L’Oreal i gigant elektroniki Samsung. Partnerstwa z tymi markami już zadebiutowały około 300 inkubowanych produktów do tej pory, z których wiele zajęło mniej niż sześć miesięcy, aby wprowadzić koncepcję na rynek, znacznie przyspieszając cykle rozwoju w porównaniu do typowych 18 do 24 miesięcy, zgodnie z Tmall. Dla przykładu, Mars pracował z TMIC nad stworzeniem nowego snickersa z zaparzaczem chili, który miałby przyciągnąć chińskich konsumentów, którzy pragną przyprawiania smaku.

W innym przykładzie, dzięki odkryciu przez TMIC młodszych kobiet preferujących produkty do płukania ust o kwiatowym i owocowym aromacie, Listerine, marka jamy ustnej Johnson & Johnson, uruchomi w Chinach dwa produkty do płukania ust podczas tegorocznego 11.11 Global Shopping Festival skierowanego do kobiet. Wykorzystując spostrzeżenia z TMIC, Listerine potrzebowała jedynie około pięciu miesięcy na ukończenie „od pomysłu do półki”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *