Firma Nielsen zastosowała najnowsze osiągnięcia technologiczne, aby stworzyć SmartStore – narzędzie, które umożliwia niezwykle realistyczną symulację środowiska sklepowego w wymiarach 3D i z poglądem 360° z wykorzystaniem immersive reality.

Handel detaliczny koncentruje się na zrozumieniu shopperów i ich zachowań – tego, co przyciąga ich uwagę, na ile łatwo znajdują produkt na półce, w jaki sposób dokonują wyboru w sklepie. Wszystko po to, by ciągle optymalizować środowisko sklepowe, ułatwiać zakupy i tym samym wpływać na wzrost sprzedaży. Zazwyczaj tradycyjne badania shopperowe prowadzone są przy pomocy obserwacji, wywiadów w sklepie lub – te bardziej zaawansowane – eye-trackingu. Wiążą się one jednak z niezależnymi od badacza zakłóceniami w sklepie i koniecznością uzyskania zgody detalisty. Pozwalają też ocenić tylko to, co kupujący widzą w środowisku sklepowym w danym momencie.

Przenieś sklep do wirtualnej rzeczywistości

Nielsen wprowadził na rynek polski nowe narzędzie badawcze – SmartStore. SmartStore to rozwiązanie dedykowane zarówno dla producentów jak i detalistów, które łączy w sobie planowanie powierzchni sklepowej i półki oraz zaawansowane techniki badawcze. Wnioski płynące z badania przy użyciu SmartStore wyciągane są w oparciu o zachowania shopperów (tego, co shopperzy widzą i robią) w wirtualnym, ale bardzo realistycznym środowisku 3D. SmartStore daje możliwość budowania i testowania wielu scenariuszy w prosty i szybki sposób, także takich rozwiązań in-store, których dziś nie ma jeszcze w sklepach. Dzięki realizacji badania w idealnie porównywalnych warunkach, bez zakłóceń typowych dla rzeczywistego sklepu, SmartStore pozwala na precyzyjną analizę wpływu rozwiązań in store na sprzedaż oraz zachowania shoppera.

Immersive reality w badaniach konsumenckich

SmartStore został zaprojektowany po to, aby radykalnie zmienić sposób, w jaki obecnie prowadzi się badania konsumenckie – możliwości, które oferuje immersive reality pozwalają zrozumieć doświadczenia konsumenta poprzez dane pasywne i aktywne. Dodatkowo kompleksowe wykorzystanie podglądów „playback”, nakładek audio, nagrań wideo oraz wywiadów po zakupach, umożliwia zrozumienie motywacji zachowań i tym samym, jeszcze trafniejsze odkrycie tego, czym podczas zakupów kieruje się konsument. Dzięki badaniom SmartStore nasi klienci mogą zmierzyć, ocenić i zoptymalizować wpływ wielu rozwiązań in-store na sprzedaż i zysk, w oparciu o wiedzę, jak reagują na nie kupujący, zanim zostaną one wprowadzone do sklepów – komentuje Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie.

Zmiana wymagana przez konsumentów

Zmiany w środowisku detalicznym, dostęp do technologii i zmieniający się styl życia wpływa na to, jak i gdzie realizujemy zakupy. Wiele decyzji, o tym co kupimy, podejmujemy nie w domu, lecz w sklepie. Stąd kluczowe jest, aby producenci i właściciele marek rozumieli zachowania kupujących i ich priorytety, bo to jest jedyny sposób na to, aby móc skierować do nich odpowiednią ofertę – podkreśla Beata Kaczorek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *