Gigant z przekąskami Mondelēz zanotował 2,8-procentowy spadek kwartalnych przychodów, spadając do 6,77 miliardów dolarów w czwartym kwartale, zakończonym 31 grudnia, z powodu słabości w biznesie międzynarodowym, co stanowi prawie trzy czwarte ogólnej sprzedaży.

Dochody przebiły trzy główne działy: Azja, Bliski Wschód i Afryka (AMEA), Europa i Ameryka Łacińska.

Ogólna sprzedaż organiczna, która nie uwzględnia wpływu przejęć i wahań kursów walut, wzrosła w ostatnim kwartale 2018 roku o 2,5 procent, dzięki wprowadzeniu zdrowszych przekąsek.

Zysk netto przypadający na spółkę wzrósł do 823 milionów USD, z 695 milionów USD rok wcześniej.

„Wyniki czwartego kwartału i całego roku 2018 pokazują siłę naszych marek, siłę naszego globalnego zasięgu i potencjał naszego planu strategicznego” – powiedział w środę Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny.

„Dostarczyliśmy nasze kluczowe zobowiązania finansowe i strategiczne na cały rok, w tym solidny, najwyższej klasy i najniższy wzrost oraz generowanie dużych przepływów pieniężnych. W 2019 roku będziemy kontynuować postępy w zakresie naszej nowej strategii, obejmującej nowe inwestycje mające na celu wzrost organiczny przychodów i doskonałość operacyjną w całej organizacji. „

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *