Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób, w jaki komunikujemy się, w tym sposób, w jaki reklamujemy konsumentów. Ale podczas gdy firmy FMCG są aktywne w przestrzeni mediów społecznościowych, wciąż istnieje wiele niewykorzystanych możliwości marketingowych.

Dobrze zrobione media społecznościowe mogą być instrumentem dla produktu ewoluującego poza towar, aby stać się jego własną kulturą. Doskonałym tego przykładem jest Oreo, który opracował niemal kultowe media społecznościowe, wraz ze swoimi zabawnymi animacjami. Strategia podniosła markę do nowej stratosfery, przewyższając cechy produktu i cenę.

Fundamentem, na którym budowane są media społecznościowe, są interakcje i rozmowy między ludźmi oraz w przypadku produktów FMCG, osób i marek. Dzięki temu marki mogą wchodzić w interakcje i prowadzić bezpośredni dialog ze swoimi konsumentami. Pozostaje najważniejszym aspektem mediów społecznościowych, ponieważ może naprawdę odróżnić markę.

Jeden z wielkich „obszarów potencjalnego” mediów społecznościowych może zaoferować markę jako kanał do testowania rynku w bardzo ekonomiczny sposób. Opracowywanie produktów, kreatywne przesyłanie wiadomości oraz wygląd marki i jej odczuwanie mogą być testowane najpierw za pośrednictwem społeczności, jako kontrolowana grupa testowa dla marek, aby uzyskać bardzo szybki wgląd i informacje zwrotne.

Media społecznościowe umożliwiają innym opowiadanie historii poprzez współpracę z celebrytami, wpływowymi osobami lub zaskakującymi i zachwycającymi adwokatami. Kiedy zrozumiesz znaczenie innych, ważnych dla Twoich docelowych odbiorców, którzy śpiewają Twoje pochwały, media społecznościowe są z pewnością potężnym narzędziem do wykorzystania.

Wykorzystanie generowanych przez użytkowników treści (UGC) w kampanii w mediach społecznościowych daje markę możliwość edukowania się przy okazjach i sytuacjach, w których można korzystać z produktu. UGC skłania ludzi do innego spojrzenia na produkt i do jego repertuaru.

Niedawna kampania prowadzona przez Social Soup w celu wprowadzenia Tip Top Sandwich Thins wykorzystała media społecznościowe do generowania prób poprzez pobieranie próbek, promowanie UGC między posiadanymi, zarobionymi i płatnymi aktywami, a także śledzenie zmian zachowań poprzez sprzedaż.

Około 20 000 ludzi i 20 mikro-influencerów zostało wybranych do wypróbowania produktu. Uczestnicy musieli być kupcami Coles lub Woolworths, którzy lubili produkty piekarnicze szukając nowych opcji na lunch. Mikro influencerów wybrano w oparciu o obszary pasji, w tym żywność, rodzinę i styl życia.

Wszyscy uczestnicy zostali poproszeni o zarejestrowanie się w aplikacji próbnej Social Soup, obejrzenie reklamy Tip Top Sandwich Thins w aplikacji i zakupienie produktu w Coles / Woolworths przy użyciu e-vouchera dostarczonego w sklepie po zeskanowaniu produktu.

Po wypróbowaniu produktu, dokonali przeglądu aplikacji, udostępnili zdjęcia na portalach społecznościowych za pomocą hashtagu #TipTopThins i przekazali dodatkowe informacje zwrotne na temat całego produktu i całego projektu.

Kampania z sukcesem doprowadziła do 236-procentowego wzrostu sprzedaży wśród grupy próbnej w okresie po zakończeniu kampanii, która została zmierzona za pomocą Quantium poprzez dopasowanie uczestników badania z rzeczywistymi poziomami wydatków w trakcie i po okresie próbnym w stosunku do grupy kontrolnej pasujących zachowań.

Jeśli chodzi o zaangażowanie społeczne, kampania dostarczyła 18 587 wpisów w serwisach społecznościowych za pomocą #tiptopthins, 163 604 zobowiązań na całym świecie (polubień i komentarzy) na temat treści, zapewniając współczynnik zaangażowania 4,6%, dzięki autentycznym powiązaniom z powiązanymi treściami. Ogółem kampania osiągnęła 5 milionów ludzi na Facebooku i Instagramie.

Oprócz imponującego zaangażowania, uczestnicy napisali także ponad 15 000 rzeczywistych recenzji produktów hostowanych online i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek i SEO.

Budowanie społeczności adwokatów, szukanie informacji zwrotnych i sprawianie, by konsumenci czuli się słyszani poprzez szybką i spersonalizowaną obsługę klienta to tylko niektóre z potężnych mięśni, które marka może wygiąć w przestrzeni mediów społecznościowych, generując w czasie rzeczywistym pętlę zwrotną z konsumentem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *