Moda na ekologię wpływa na wiele branż. Nawet największe marki kładą nacisk, aby ich produkty były najlepszej jakości i pochodziły ze sprawdzonych, lokalnych źródeł. W te filozofię wpisuje się równiez LIdl, który wprowadza swój innowacyjny pomysł w życie. Chodzi o w pełni biodegradowalne i kompostowalne opakowania dla warzyw.

Pomysł takich opakowań oraz rezygnacja z plastiku jest częścią ogłoszonego w tamtym roku zobowiązania – firma jako pierwsza sieć w Polsce ogłosiła, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% na rzecz ekologicznych rozwiązań. Dodatkowo będą one możliwe do recyklingu. 

Od poniedziałku na Ryneczku Lidla warzywa, takie jak cebula, marchew, włoszczyzna czy ziemniaki znajdują się w opakowaniach zrobionych ze skrobi kukurydzianej oraz papieru, a więc w 100% z tworzyw naturalnych lub folii celulozowej pochodzących ze specjalnych plantacji eukaliptusów, poza tym zadrukowane są farbami wodnymi. Firma planuje wprowadzić swoje innowacje we wszystkich towarach BIO Organic.

Prace nad projektem trwały ponad rok. Jest to nasz autorski, polski projekt. Tym bardziej jesteśmy z niego dumni, bo w Polsce nikt nie stosuje jeszcze tego typu opakowań, również w Europie Zachodniej tego typu rozwiązania są jeszcze rzadkością – mówi Kamila Łużny, kierownik działu opakowań w Lidl Polska.

Do 2025 roku Lidl ma w planie m.in. rezygnację ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego, redukcję zawartości soli oraz cukrów w produktach marek Lidla o 20%.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *