Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w październiku wyniosły 39 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).

W październiku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 484 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 100 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

 

BranżaFarmacjaHandelMotoryzacjaFinanseTelekomunikacja
Koszt484,3 mln zł384,2 mln zł132 mln zł118,3 mln zł112,8 mln zł

 

 

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.

 

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.

 

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.

 

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.

 

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.

Finanse: typy reklamowanych usług

W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

 

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.

 

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda orazFord.

 

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

Źródło : Instytut Monitorowania Mediów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *