Internetowy sklep spożywczy osiąga stałe zyski w USA, ale nadal stanowi mniej niż 5 procent sprzedaży w branży o wartości 800 miliardów dolarów, wynika z ostatnich badań TABS Analytics. Zbadało wzorce zakupów konsumenckich w 15 kategoriach materiałów eksploatacyjnych.

„Wzrost w praktycznie każdej kategorii żywności i napojów badanych w tegorocznym badaniu można przypisać dwóm podstawowym tendencjom: więcej kupujących kupujących te produkty i ciężkich nabywców zwiększających ilość tych produktów, które kupują,” powiedział dr Kurt Jetta, prezes i założyciel TABS Analytics.

„Sprzedawcy internetowi wciąż mają wiele do nadrobienia, aby zobaczyć ten sam rodzaj penetracji, jaki widzieliśmy na innych rynkach, takich jak witaminy i produkty dla dzieci”.

Pomimo 4-punktowego wzrostu w ujęciu rok do roku, liczba zwykłych nabywców żywności i napojów w sieci to tylko 17 procent. Tylko 38% konsumentów robi zakupy w tym formacie nawet raz, a znacznie mniej niż połowa kupujących (44%) jest lojalna wobec formatu.

„Podane stawki lojalnościowe zakupów spożywczych przez internet są znacznie poniżej poziomu 75% potrzebnego do zapewnienia opłacalnego, udanego modelu biznesowego” – stwierdził dr Jetta. „Ten format ma długą drogę do osiągnięcia stabilnego popytu; do tego czasu sklep spożywczy eComm będzie polegać na konieczności inwestowania w drogie działania próbne. ”

Codzienna niska cena pozostaje ulubioną taktyką, rosnącą popularnością wśród osób w wieku 18-34 lat. Gospodarstwa domowe z dziećmi były mniej chętne do robienia zakupów, zamiast tego wybierały wygodę.

Co ciekawe, zapotrzebowanie na produkty organiczne i dietetyczne zmniejszyło się, co wskazuje, że prawdopodobnie nie będą one większe niż rynki niszowe w USA. Tylko 13 procent konsumentów stwierdziło, że próbuje kupić produkty organiczne, podczas gdy produkty niskokaloryczne wykazały znaczny spadek o 4 punkty procentowe w porównaniu z rokiem ubiegłym, wskazując, że nie jest to tak ważny priorytet dla konsumentów, jak w przeszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *