Niemiecki hipermarket Kaufland wycofał z półek około 480 produktów Unilever po tym, jak nie osiągnął porozumienia w sprawie proponowanych podwyżek cen Unilevera.

Według agencji Reuters, sklep należący do Schwarz Group usunął z półek kilka marek Unilever, w tym Knorr, Lipton i Ben & Jerry’s od 31 grudnia.

W oświadczeniu Kaufland oświadczył, że jego decyzja była spowodowana „drastycznymi podwyżkami cen oraz jednostronnymi zmianami w regulaminie Unilever. Jako jeden z wiodących na świecie producentów markowych towarów, Unilever szuka, z punktu widzenia Kaufland, wykorzystania swojej znakomitej pozycji rynkowej, aby wpłynąć na detalistę i dalej optymalizować własne przychody. „

Sieć niemieckich sklepów powiedziała, że „pomimo wszelkich wysiłków nie można osiągnąć porozumienia z Unilever”.

Kaufland powiedział, że chciał uczciwej współpracy z Unilever i przedstawił rozwiązania giganta dóbr konsumpcyjnych w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ale te zostały odrzucone.

Wpływ na marki mają m.in. Magnum, Domestos, Dove, Rexona i wiele innych. Decyzja wpłynie na 660 sklepów w Niemczech oraz sklepy w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Polsce, Rumunii i Bułgarii.

Unilever nie skomentował tego problemu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *