Jeżeli spojrzymy na cały rynek dóbr szybko zbywalnych to od ładnej pogody latem najbardziej uzależnione są lody. Jednak to jak będzie kształtować się temperatura ma też duży wpływ na sprzedaż kategorii alkoholowych, a szczególnie piwa, cydru czy prosecco. Alkoholowe trendy podczas lata komentuje Edyta Prokopiuk, ekspert branży alkoholowej w Nielsenie.

Latem można zaobserwować pik sprzedaży napojów o niższej zawartości alkoholu. Konsumenci chętniej wybierają produkty, które schłodzone nadają się na wyjazd za miasto czy piknik w gronie znajomych. Warto zwrócić uwagę na to, że niemal 1/3 wartości sprzedaży piwa w ciągu roku przypada na okres czerwiec-sierpień. Co więcej, jeżeli przeanalizujemy sprzedaż miksów piwa z lemoniadą, czyli radlerów, to zauważymy, że aż połowa ich sprzedaży przypada na lato. Producenci są świadomi tego, że latem poszukujemy orzeźwiających smaków i co roku wprowadzają nowości. Szczególnie na tym polu aktywne są browary kraftowe. Nasila się trend, który pojawił się już w zeszłym roku – na rynku pojawia się coraz więcej piw typu sour, ale. Szczególnie popularnymi smakami pośród nich są mango, marakuja i ananas.

Jeżeli ktoś jednak zdecyduje się na wino, to bardzo prawdopodobne, że wybierze białe wino spokojne. To właśnie ten kolor zyskuje najbardziej na znaczeniu wraz ze wzrostem temperatury. Jednak największym odkryciem pośród win prawdopodobnie jest prosecco. Te musujące wino z Włoch bardzo dynamicznie się rozwija. Szczególnie ciekawe jest to, że w przeciwieństwie do całego segmentu win musujących ma też znaczący pik sprzedaży latem. To jak bardzo dobra aura za oknem wpływa na jego sprzedaż możemy zauważyć chociażby po ostatnim kwietniu, który był wyjątkowo ciepły. Sprzedaż wartościowa prosecco rok do roku urosła o niemal 29%, a kwietniu 2018 sprzedało się go o połowę więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej.

Więcej informacji w raporcie Nielsena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *