Głośna historia 18-letniej influencerki, która bez kompleksowej strategii marketingowej postanowiła sprzedawać produkty, niestety bez sukcesu. O tej akcji marketingowej mówi się – „Miała 2 miliony fanów, nie sprzedała 36 koszulek„. Może to być przestroga dla blogerów, jak i marek, jak korzystać z mediów społecznościowych, by sprzedawać.

O tym, że promocja na Instagramie ma sens, przekonuje zaangażowanie w ten serwis właścicieli sklepów internetowych. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że aż 41% sklepów na platformie Shoper ma swoje profile na Instagramie. Z kolei 29% sprzedawców prowadzi tam płatne kampanie reklamowe. Warto pamiętać, że co prawda zwiększają one zasięg, ale nie zastąpią strategii sprzedaży – zauważa Dominik Cisoń, customer success specialist platformy Shoper.

Jak podkreślają fachowcy, na Instagramie liczy się przede wszystkim społeczność. Dostarczanie fanom rozrywkowych treści to co innego niż angażowanie ich do działania, a to konkretnie interesuje sprzedawców.

Co jest istotne w sprzedaży na Instagramie?

Instagram stani bardzo dużo źródło sprzedaży produktów, jednak aby odnieść sukces, trzeba przestrzegać kilku istotnych warunków. Należy wybierać influencerów, którzy rzeczywiście wpisują się w strategię marki (społeczność przyzwyczaja się do danej stylistyki).

Należy jednak pamiętać, że nie zawsze duża ilość lajków przekłada się na sprzedaż. Czasami warto sięgnąć po mniejszych influencerów (mikroinfluencerów) z zaangażowaną społecznością. Najważniejszą rzeczą na Instagramie są zdjęcia, to one przyciągają wzrok. Dlatego upewnij się, że zdjęcia zrobione przez blogera są najwyższej jakości i pokazują w nienachalny sposób nasz produkt. Nie ma sensu wrzucać kiepskich fotek.

Choć na profilu firmowym można oznaczać produkty, a po zdobyciu 10 tys. obserwujących kierować ruch ze stories bezpośrednio do sklepu, zdecydowanie odradzamy nadużywanie tych funkcji. Uczynienie profilu przesadnie sprzedażowym wcale nie pomaga w sprzedaży, sprzyja jej jednak nawiązanie bliższych relacji z klientami

Więcej informacji na https://handelextra.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *