Na Polski rynek win wszedł nowy gracz – duński Globus Wine, który specjalizuje się w imporcie i dystrybucji win z Włoch, Chile, USA, Australii, Nowej Zelandii oraz RPA.
W marcu 2018 roku została zarejestrowana spółka w Polsce pod nazwą Globus Wine Poland Sp. z o.o., na której czele stoi Henning Andersen, jeden z założycieli Globus Wine A/S.

Do wkroczenia na nasz rynek Globus Wine mogło zostać przekonane po Międzynarodowym Konkursie Winiarskim gdzie ich wino Home Run Chardonnay zdobyło Złoty Medal. Takie wyróżnienie i docenienie przez krajowych konsumentów mogło mieć wpływ na decyzje.

– Świadczy to o wysokim poziomie selekcji win oraz o świetnym dopasowaniu smaku do gustów polskich konsumentów. Najważniejszym powodem, dla którego Polacy sięgają po wino jest właśnie smak. Wierzymy w sukces win oferowanych przez Globus Wine porównywalny do wyników, jakie odnoszą między innymi w Danii, gdzie marki Il Capolavoro i Home Run stały się bestselerami – mówi Artur Mazur.

Centrala Globus Wine A/S znajduje się w Danii, w Brondby koło Kopenhagi, gdzie oprócz biur znajduje się zakład produkcyjny. Spółka specjalizuje się w imporcie win w tzw. flexitankach, a następnie butelkuje wina oraz produkuje tzw. Bag-in-boxy, które przy wysokiej konsumpcji wina per capita w Danii (ok. 40 l/os. Rocznie) stanowią połowę produkcji. Obecnie Globus Wine A/S jest liderem na rynkach Skandynawskich, sprzedaje ponad 70 mln litrów wina rocznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *