Kantar TNS na zlecenie PKN Orlen przeprowadziło badania statystyczne z których wynika, że ponad 87% ankietowanych podczas zakupów chętniej sięga po produkty krajowe zamiast zagranicznych marek.

Autorzy badani podają, że polskie produkty spożywcze wciąż cieszą się bardzo dobrą opinią. Ośmiu na dziesięciu Polaków mając do wyboru produkt w tej samej cenie wybrałoby rodzimy produkt.

„Informacja o tym, że produkt został wyprodukowany w naszym kraju zachęca do zakupu 87% Polaków. Kolejne pozycje zajęły wskazania związane z lokalnością, rodzinnością i ekologicznością. Najsłabiej przekonują zapisy odwołujące się do renomy marki jako znanej, światowej oraz to, że dany produkt jest wyprodukowany w Unii Europejskiej” – czytamy w prezentacji wyników badania.

Polacy zapytani o powinności firmy będącej czempionem narodowym wskazywali, że przede wszystkim ma wspierać promocję Polski za granicą (75%), zdobywać zagraniczne rynki oraz budować dobrobyt ekonomiczny Polski.

Badanie zostało przeprowadzono metodą CAWI 20-27 kwietnia br. Objęło 1 000 wywiadów z Polakami w wieku 17+, z czego 779 wywiadów przeprowadzono z Polakami, którzy posiadali w swoim gospodarstwie domowym samochód.

(źródło ISBnews)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *