Co więc mogą zrobić detaliści, aby zmienić swój model i znaleźć nowe źródła dochodów? W rzeczywistości wcale nie muszą patrzeć daleko.

Jako hipotetyczny przykład, Heinz mógłby dostarczyć swoje dane CRM do Sainsbury’ego. Detalista będzie wtedy w stanie zidentyfikować, którzy klienci Heinza szukają na swojej stronie internetowej produktów Heinza – lub, w rzeczy samej, produktów konkurencji. Umożliwiłoby to Sainsbury’s dostarczanie unikalnych informacji o swoich klientach i obsługiwanie ich w odpowiednich, spersonalizowanych kampaniach kierowanych lub e-mailowych w czasie rzeczywistym, przy użyciu kreatywnych rozwiązań, które mogliby przechowywać w imieniu Heinza. W ten sam sposób wydawcy zarabiają od czasu pojawienia się reklamy cyfrowej.

Wyrafinowanie dzisiejszych uniwersalnych platform do marketingu danych, które mogą pomieścić wszystkie dane i wykopać kampanie, sprawia, że ​​jest to bardzo realna opcja dla sprzedawców detalicznych. Jednak urzeczywistnienie tego wymaga więcej niż świetnej techniki.

Musi nastąpić wielka zmiana w sposobie, w jaki detaliści postrzegają swoje firmy i przyjmują ich nową rolę w mediach. W końcu wciąż robią to, co robią najlepiej – sprzedając rzeczy. Ponadto konieczna byłaby odpowiednia zmiana w zakresie inwestycji dla sprzedawców detalicznych, aby skutecznie tworzyć własne sklepy z mediami. Tak więc pojawiłyby się koszty konfiguracji, ale możliwość sprzedaży danych zbiera nagrody dość szybko.

Sposób, w jaki marki spożywcze myślą o tym, jest taki, że gdy dostawcy płacili za końcowe zamknięcia korytarzy, teraz mogą płacić za dane. To jest jak marketing handlowy na sterydach. Lub jak to nazywamy: e-commerce 2.0.

Jest to świetne rozwiązanie dla sprzedawców detalicznych, ale daje też reklamodawcom ekscytujące nowe źródło cyfrowych zasobów reklamowych z dodatkowymi korzyściami, takimi jak pomiary i atrybucja, których często brakuje w marketingu handlowym, a wszystkie strony mają potencjał, by budować mocniejsze, bardziej świadome relacje. Wreszcie dobra wiadomość, która oferuje sprzedawcom detalicznym realną alternatywę dla status quo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *