Według badań firmy JLL, rośnie udział sektora gastronomicznego w ofercie centrów handlowych. Do 2025 roku udział sektora HoReCa w tego typu obiektach na terenie Europy wzrośnie nawet o 20 proc.

Z roku na rok udział oferty gastronomicznej w powierzchni GLA centrów handlowych na całym świecie rośnie. Powodem są zmieniające się trendy, innowacje technologiczne i rosnące oczekiwania konsumentów. – Współcześni klienci odwiedzają galerie nie tylko w celach zakupowych, ale oczekują niezapomnianych doświadczeń, którymi mogą się podzielić. Dlatego dla coraz większej liczby osób przeżycia związane ze wspólnymi posiłkami i spędzaniem czasu stają się cenniejsze niż standardowe zakupy – komentuje Edyta Potera, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych JLL.

Z danych GUS wynika, że Polacy coraz chętniej jadają poza domem – wydatki na usługi restauracyjne i hotelowe to już 4,6 proc. w budżecie gospodarstw domowych (w 2005 roku – tylko 18 proc.).

Największy udział gastronomia ma w centrach handlowych zlokalizowanych w Trójmieście (12,5%), Łodzi (7,5%), Aglomeracji Śląskiej (6,8%) oraz w Warszawie (6,6%). Odpowiednio dobrane usługi gastronomiczne generują wysoki wskaźnik odwiedzin, wydłużają czas spędzony w obiekcie oraz zwiększają skalę wydatków klientów podczas takiej wizyty.

– Potrzeby klientów galerii handlowych w Polsce są coraz większe, a to przekłada się na rosnącą liczbę restauracji proponujących bardziej wyszukaną kuchnię, czego przykładem mogą być miejsca serwujące sushi, kuchnię orientalną czy europejską. Dotyczy to przede wszystkim obiektów zlokalizowanych w centrach miast lub kompleksach biurowych. Znajdziemy tam lokale, które są świetnymi miejscami do spotkań, np. z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Edyta Potera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *