Do największych centr handlowych w naszym kraju należą obiekty takie jak Galeria Młociny (75 tys. mkw.) w Warszawie oraz galeria Libero (45 tys. mkw.) w Katowicach.

Pierwsza połowa 2018 r. przyniosła ponad 172 tys. mkw. nowej powierzchni w centrach handlowych, wyliczył Colliers International.

75% tej powierzchni wykorzystano w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu oraz na Górnym Śląsku. Zasoby powierzchni w 206 działających tu centrach handlowych osiągnęły poziom 6,5 mln mkw. – 55% istniejącej w Polsce powierzchni handlowej.

W ciągu najbliższego roku należy się spodziewać wzrostu nasycenia w aglomeracji warszawskiej i na Górnym Śląsku. Największymi budowanymi obecnie obiektami są Galeria Młociny w Warszawie oraz galeria Libero w Katowicach. Wśród rozbudów warto zauważyć inwestycje w Morski PH w Gdańsku, CH Janki koło Warszawy, CH Platan w Zabrzu i Atrium Targówek w Warszawie.

W I połowie 2018 r. zadebiutowało kilkanaście konceptów handlowych, w tym dwa dyskonty niespożywcze: Dealz w ETC Swarzędz koło Poznania i Tedi w Vendo w Dąbrowie Górniczej. W minionych miesiącach w Polsce pojawiły się również sieci Fissman (art. wyposażenia wnętrz) i Miniso (art. wyposażenia wnętrz, kosmetyki oraz zabawki) oraz debiuty w centrach handlowych sieci e-perfumerii – Notino w Posnanii i Perfumesco w Wola Park w Warszawie.

W centrach handlowych nadal góruje sektor rozrywkowy, m.in. kina – Helios w Galerii Wiślanka w Żorach i Planet Cinema w CH Platan w Zabrzu. Poza kinami do centrów handlowych wprowadzają się także inne koncepty rozrywkowo-rekreacyjne, takie jak: Games Arena w Bielanach Wrocławskich, klub TEPfactor w Blue City, wystawa Kolejkoland w poznańskiej Avenidzie i tor kartingowy Kartcenter w Galerii Morena w Gdańsku.

Wzrastająca popularność i rozwój fitness klubów mają wpływ na ekspansję sieci sklepów z odzieżą i wyposażeniem sportowym. Kolejne sklepy otwierają m.in. Decathlon, Martes Sport, 4F i Trespass. Nowością jest powrót do centrów handlowych sieci z sektora „wszystko dla domu” – sklepów meblowych, z wyposażeniem wnętrz i art. dekoracyjnymi. Szczególnie aktywne na rynku w br. były sieci Homla, Jysk oraz Home&You.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *