Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

 

 

 

 

BranżaHandelFarmacjaFinanseTelekomunikacjaMotoryzacja

Koszt

282 mln zł254,2 mln zł53 mln zł45,3 mln zł38,3 mln zł

 

 

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

 

 

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskont Biedronka,  debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.

 

 

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.)

 

 

 

Pełny raport znajduje się na stronie IMM (Instytut Monitorowania Mediów)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *