Boże Narodzenie tradycyjnie uważano za czas dawania, ale coraz bardziej stało się synonimem jedzenia i picia. Nowe badania przeprowadzone przez IGD wykazały, że prawie połowa kupujących w Wielkiej Brytanii wierzy, że jedzenie i napoje są najważniejszą częścią Bożego Narodzenia. Dlatego spożywanie produktów spożywczych odgrywa kluczową rolę.

W okresie świątecznym rynek spożywczy w Wielkiej Brytanii osiągnie 2,4 procentowy wzrost, a klienci przewidują wydawanie 21,6 miliarda funtów w okresie świątecznym.

Podczas gdy 65 procent wybierze tradycyjny świąteczny indyk, w tym roku rośnie liczba osób wybierających opcje bezmięsne. Prawie co dziesiąty planuje wybrać świąteczną lub mięsną alternatywę.

W szczególności młodsi klienci planują w tym roku eksperymentować z wegańskimi i wegetariańskimi przepisami, a 20% 18-34-latków planuje przygotować wegańskie dania i 25% wegetariańskie przepisy na Boże Narodzenie.

„Chociaż Święta Bożego Narodzenia są mocno zakorzenione w tradycji, zaczynamy dostrzegać nowe i interesujące trendy pojawiające się w okresie poprzedzającym uroczysty okres”, powiedziała Vanessa Henry, kierownik ds. Wglądu w firmie IGD. „W szczególności, podobnie jak w przypadku trendu, który pojawił się w ciągu ostatniego roku, większy nacisk kładzie się na opcje wegańskie lub wegetariańskie dla głównego obiektu świątecznego posiłku”.

„Rosnące zainteresowanie mediami i mediami społecznościowymi, w połączeniu z większymi inwestycjami zarówno detalistów, jak i dostawców tych produktów, oznacza, że ​​więcej klientów rozważa w tym roku te bezmięsne alternatywy. Chociaż niektóre rodziny mają unikalne tradycje żywieniowe, które trzymają się każdego roku z pewnymi produktami żywnościowymi, Boże Narodzenie może być także czasem na eksperymentowanie z nowymi i różnymi produktami. ”

Reklama w coraz większym stopniu wpływa na zakupy spożywcze w okresie świąt Bożego Narodzenia, przy czym 35 procent kupujących przyznaje, że kusi, aby kupić określone produkty spożywcze i artykuły spożywcze na podstawie reklam, które widzieli.

„Dla sprzedawców detalicznych skuteczna reklama napędza odgłos kroków, ale dla dostawców wyzwaniem jest zamienienie klientów na zakupy” – powiedział Simon Wainwright, dyrektor ds. Wglądu IGD. „Kupujący mogą być zainteresowani zakupem produktu po obejrzeniu go reklamowanego, ale jeśli nie jest on widoczny w sklepie, prawdopodobnie albo o nim zapomni, albo zdecyduje się na zakup czegoś innego.”

„Wyzwanie w okresie świątecznym polega na tym, jak stworzyć prześwit między wszystkimi innymi produktami i wiadomościami, które klienci mają w sklepie. Ważne jest, aby sprzedawcy detaliczni zachowali równowagę między tworzeniem punktów różnicowych a pozostaniem istotnymi dla ich docelowych kupujących. Ci sprzedawcy i dostawcy, którzy wspólnie pracują nad dostarczeniem klientom atrakcyjnego doznań w sklepie, będą dobrze przygotowani, aby w pełni wykorzystać możliwości związane z impulsem. ”

W tym roku odegra też swoją rolę technologia – 7 procent ludzi planuje używać swoich urządzeń Alexa lub Google Home, aby pomóc im przygotować świąteczne posiłki. To wzrasta do 11 procent rodzin i 17 procent dla 18-34-latków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *