E-commerce gigant Alibaba odnotował rekordowy 27-procentowy wzrost wartości towarów brutto sprzedanych podczas tegorocznego 11.11 zakupowego festiwalu.

Festiwal odbył się w Szanghaju w ciągu 24 godzin z udziałem ponad 180 000 marek. Australia, Japonia, Stany Zjednoczone, Korea Południowa i Niemcy były jednymi z najlepiej sprzedających się krajów, w których uczestniczyło 230 krajów i regionów.

Najlepsze kategorie importowanych produktów kupowanych przez chińskich konsumentów przez GMV, suplementy zdrowotne, mleko w proszku, maseczki na twarz, pieluchy, odżywki dla niemowląt i małych dzieci oraz codzienne produkty do pielęgnacji skóry.

Całkowita wartość GMV rozliczona za pośrednictwem Alipay wyniosła 213,5 miliarda RMB (42,45 miliarda USD), a ponad 40 procent konsumentów kupowało międzynarodowe marki.

Według Alibaby, 66,9 miliarda RMB (1,37 miliarda USD) GMV zostało rozliczone w pierwszej minucie i 25 sekund, a 69,3 miliarda RMB (13,78 miliarda USD) w ciągu jednej godziny i 48 sekund.

„Dziś byliśmy świadkami sile i wzrostu chińskiej gospodarki konsumpcyjnej, a konsumenci nadal dążyli do podniesienia standardu ich codziennego stylu życia” – powiedział Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaba Group.

„Udział w całym ekosystemie Alibaba umożliwił naszej marce i partnerom handlowym nawiązanie kontaktu z konsumentami, jak nigdy dotąd”.

W ubiegłym roku Alibaba odnotował sprzedaż na poziomie 168,2 miliarda RMB (33,45 miliarda USD), co przełamało rekord roku ubiegłego w wysokości 1202,7 miliarda RMB (24 miliardy USD).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *