Niemiecka sieć supermarketów ALDI wprowadza do sprzedaży produkty spożywcze ze znakiem Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego. Produkty te będzie można znaleźć na półkach od 10 września we wszystkich sklepach sieci. Jest to pierwsza współpraca Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska na taką skalę.

Europejska Sieć Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego to zrzeszenie grupy około 1500 producentów, przetwórców i restauratorów z 46 regionów członkowskich Europy, w tym ze Szwecji, Chorwacji oraz dziesięciu z Polski. Celem grupy jest promocja regionalnej żywności opartej na lokalnych i tradycyjnych produktach. Województwo Wielkopolskie należy do Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego od 10 lat, zrzeszając 130 członków, w tym producentów żywności, przetwórców, restauracje, gospody i gościńce.

Promocja Polskich produktów w sieci sklepów ALDI rozpocznie się od zaprezentowania tradycyjnych produktów z Wielkopolski. We wszystkich sklepach ALDI w Polsce, klienci będą mogli kupić, m.in. ręcznie robiony pasztet po wielkopolsku, perliczki wielkopolskie, gzik, andruty kaliskie, oleje wielkopolskie czy ciepłe lody.Ich produkcja oparta jest o tradycyjne receptury, a także naturalne, ekologiczne składniki najwyższej jakości.

– Wzrasta etnocentryzm konsumencki, wyrażający się w poszukiwaniu regionalnych produktów wysokiej jakości opartych na tradycyjnych recepturach. Marka ALDI ma 100-letnią historię, dlatego chcemy wspierać producentów żywności, którzy wytrwale i pieczołowicie kultywują regionalne tradycje. Produkty ze znakiem Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego będą uatrakcyjniać naszą ofertę cyklicznie do końca roku. Każdy region ma swoje wspaniałe specjały i przysmaki – tradycyjne i przede wszystkim typowo polskie. Cieszymy się, że będziemy mogli przedstawić je klientom ALDI – komentuje Agnieszka Barańska, Kierownik Marketingu ALDI w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *