A może własna działalność w branży finansów?
Wielu z nas w pewnym momencie dochodzi do wniosku, że ma dość pracy na etacie. Rozpoczynamy wtedy poszukiwania nowej ścieżki zawodowej, którą najczęściej jest założenie własnej działalności gospodarczej. Jeżeli masz wykształcenie z dziedziny rachunkowości i księgowości, zdecydowanie warto stanąć na czele swojego małego biznesu.
Wyróżnić się spośród konkurencji
Biur rachunkowych dziś nie brakuje. Choć nie narzekają na brak klientów, najlepiej będzie już na starcie upewnić się, że będziesz się spośród nich wyróżniać. Jak to zrobić? Najlepiej poprzez staranny dobór usług, które zamierzasz świadczyć. Najrozsądniej wyspecjalizować się w czymś, co stanowi jeszcze niszę na rynku i na co jest duże zapotrzebowanie. Znakomitym przykładem jest usługa rozliczania kierowców. Wymaga odpowiedniego przygotowania i wiedzy oraz znajomości specyfiki branży, jednak zdecydowanie jest opłacalnym zajęciem. W jego ramach będziesz ewidencjonować i rozliczać czas pracy, delegacje zagraniczne, weryfikować dokumenty i analizować dane z tachografu. Może na razie brzmi to, jak coś skomplikowanego, ale nie martw się – szybko to opanujesz.
Bądź otwarty na współpracę z rozmaitymi klientami
Zwłaszcza na początku prowadzenia firmy nie zamykaj się wyłącznie na klientów z jednej branży. To duży błąd. Staraj się wzbudzić zainteresowanie różnych podmiotów. Nie tylko nie będziesz dzięki temu narzekał na brak zleceń, ale też przekonasz się, z jakimi przedsiębiorcami najlepiej Ci się współpracuje. Bardzo dobrym posunięciem jest kategoryzacja oferty i podzielenie jej na kilka pakietów, w których znajdą się nieco inne usługi. Zadbaj o to, żeby przygotować coś dla tych, którzy liczą na budżetową obsługę, a także dla osób, którym zależy na tej kompleksowej. Postaraj się, by nawiązywane relacje służbowe dobrze się układały. Ułatwi Ci to budowanie sieci kontaktów i renomy, które zaowocują przyspieszeniem rozwoju Twojej firmy.
Jednoosobowa działalność, czy praca zespołowa?
Prędzej czy później pewnie zaczniesz zastanawiać się nad tym, czy pracować w pojedynkę, czy powiększyć zespół. Oba te rozwiązania mają swoje wady i zalety. Gdy to Ty zajmujesz się wszystkim od początku do końca, masz pewność, że poszczególne zadania zostały wykonane w terminie i tak, jak należy. Miej jednak na uwadze, że im więcej klientów i obowiązków, tym mniej czasu. Dodatkowa osoba stanie się sporym odciążeniem i ułatwi Ci zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Upewnij się tylko, że dysponuje stosownymi kwalifikacjami i doświadczeniem.