L’Oréal rozpocznie współpracę z Facebookiem aby rozwijać wrażenia rozszerzonej rzeczywistości dla swoich marek aby zwiększyć sprzedaż e-commerce.

Współpraca ta obejmie niedawno przejęty przez L’Oréal podmiot AR (rozszerzona rzeczywistość – ang. Augmented Reality), Modiface, tworząc usługi oparte na rzeczywistości rozszerzonej, takie jak make-up dla swoich marek współpracujących z produktami z kamer Facebooka. Współpraca zostanie wstępnie przetestowana pod marką L’Oréal’s NYX Professional Makeup pod koniec sierpnia, zanim zostanie wprowadzona na inne marki w nadchodzących miesiącach.

Ten ruch jest częścią cyfrowej transformacji L’Oréal, ponieważ korzysta z technologii cyfrowej aby poprawić wrażenia klienta i sprawić, że jego produkty znajdą się w rękach większej liczby konsumentów. Usługi AR pozwolą konsumentom, na przykład zobaczyć jak wyglądają na nich trendy kosmetyczne i wybrać odpowiedni odcień makijażu. Następnie będą mogli kliknąć, aby kupić produkt na stronie L’Oréal.

W wywiadzie dla Marketing week, główny dyrektor ds. Cyfrowych L’Oréal Lubomira Rochet mówi, że współpraca daje szansę by sprzedać swoje marki przed ponad 2 miliardami ludzi, którzy korzystają z Facebooka i oferują im nowe sposoby wypróbowania swoich marek przed zakupem.

E-commerce jest coraz ważniejszym obszarem wzrostu dla L’Oréal. Według raportu rocznego za rok 2017, generuje on obecnie ponad 2 mld EUR rocznie ze sprzedaży internetowej, co stanowi 8% łącznych przychodów i jest trzecim największym rynkiem zbytu firmy kosmetycznej. Odnotowano szczególny sukces w Chinach, gdzie e-commerce stanowi ponad jedną czwartą (26,4%) sprzedaży.

L’Oréal jest teraz zainteresowany znalezieniem nowych sposobów generowania wzrostu sprzedaży e-commerce poza własnymi kanałami i postrzega handel społeczny jako kluczowe źródło nowych przychodów. Podczas gdy głównym celem planów AR jest dotarcie do nowych konsumentów w „zabawny, edukacyjny i rozrywkowy sposób” konwersja będzie również ważnym wskaźnikiem KPI.

„Wyraźnie widać wzrost konwersji pochodzących z sieci społecznościowych na e-commerce. Facebook i Instagram stają się platformami e-commerce i chcemy, aby ludzie mogli doświadczać naszych marek, a także mogli płynnie kupować „

Lubomira opisuje nabycie Modiface jako „wspaniałej podróży do tej pory”, ale przyznaje, że wyzwania pozostają. Jednym z nich jest zachowanie kultury startupowej firmy, o której mówi, że L’Oréal bardzo ostrożnie podchodzi do zakupów. Aby to zrobić, 70-osobowy zespół Modiface nadal znajduje się w swoim biurze w Toronto.

Jednak, aby zagwarantować, że jej marki będą czerpać korzyści z technologii, L’Oréal stworzył wewnętrzny dział technologiczny o nazwie Digital Service Factory, który działa jako interfejs między zespołem w Toronto i markami w kraju. Oznacza to, że wszystkie mapy drogowe i wnioski dotyczące korzystania z zespołu Modface są zarządzane przez ten zespół około 10-15 osób.

Kwestia udostępniania danych na Facebooku została wysunięta na pierwszy plan od czasu skandalu z Cambridge Analytica, ale L’Oréal twierdzi, że nie będzie otrzymywać żadnych danych konsumenckich za pośrednictwem usług. Będzie jednak w stanie wykorzystać dane zaangażowania, aby sprawdzić ile osób zaangażowało się w usługi AR jakie produkty i odcienie mogły stosować oraz współczynniki konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *