Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA – Advertising Standards Authority) zakazał Amazonowi informowania klientów o możliwości dostawy następnego dnia po dokonania zamówienia dla użytkowników Prime.

Według The Times, ASA wierzy, że hasło reklamowe „nieograniczona dostawa w trybie jednodniowym” wprowadza w błąd, a Amazonowi zostanie nakazane usunięcie go ze swojej strony internetowej i reklamy.

Amazon musi złożyć oficjalne wyjaśnienia, że niektórych przedmiotów nie można dostarczyć następnego dnia.

To kolejny cios dla giganta handlu elektronicznego, który może być zmuszony zapłacić nowy podatek online pod wodzą kanclerza Philipa Hammonda.

Ustawa o podatku dochodowym od przedsiębiorstw spadła w zeszłym roku o 38 procent do 4,6 miliona funtów, nawet po trzykrotnym wzroście zysków operacyjnych.

Hammond jest przekonany, że nowy podatek od sprzedaży detalicznej spowodowałby „równe szanse” między detalistami online i detalicznymi, którzy muszą płacić wyższe podatki od działalności gospodarczej.

W swoim orzeczeniu ASA stwierdziła, że ​​znalazła dowody na to, że „znaczna część artykułów opatrzonych etykietą Prime nie była dostępna do dostarczenia następnego dnia”.

„Ponieważ konsumenci najprawdopodobniej zrozumieliby, że jeżeli nie będą zamawiać zbyt późno, wszystkie produkty Prime będą dostępne do dostarczenia następnego dnia … doszliśmy do wniosku, że reklama była wprowadzająca w błąd”, zgodnie z The Times, według orzeczenia ASA .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *