Lidl w zeszłym tygodniu uruchomił nową inicjatywę zajmującą się marnotrawieniem żywności, sprzedającą po obniżonej cenie produkty odbiegające od idealnych wymiarów i wyglądu.

Akcja ta jest bardzo dobrze znana klientom sieciówek z UK, ponieważ sieci takie jak Asda, Morrisons czy Aldi prowadzi podobne działania.

Aldi: Niedoskonałe warzywa, w tym papryka, jabłka i grzyby, sprzedawane są ze zniżką.

Asda: Pudełko niedoskonałych warszyw zawiera marchew, ziemniaki, paprykę, ogórek i cebulę za 3,50 £. Ponad 1000 ton marudnych marchwi zostało sprzedanych od 2016 roku.

Morrisons: oferuje sezonowo dopasowane pudełko wegańskie o wartości 3,50 £, w tym marchew, cebulę i ziemniaki. Łącznie dostępnych jest 32 rodzaje owoców i warzyw, a także kwiaty.

Tesco: oferuje „perfekcyjnie niedoskonały” rabat owoców i warzyw. W maju tego roku została wprowadzona nowa gama soków wyprodukowanych z chrupiących produktów.

Supermarkety używają słowa „niedoskonałe” do opisywania produktów, które wcześniej byłyby sprzeczne z minimalnymi specyfikacjami, które nakładają na dostawców, będąc zniekształcone, mniejsze niż zwykle lub posiadające inną niedoskonałość. Oznaczając je jako „niedoskonałe” i sprzedając je po obniżonej cenie, redukują ilość odpadów w łańcuchu dostaw.

Asda, pierwszy supermarket w Wielkiej Brytanii, który wprowadził na rynek skrzynkę warzywną na początku 2016 roku, opisuje jej zawartość jako „lekko zniekształconą”. Na niedawnym blogu, dyrektor techniczny produkcji Asda, Ian Harrison mówi, że inicjatywa „zrobiła dużą różnicę dla naszych dostawców – mogą teraz sprzedać nam więcej swoich produktów, zamiast wyjść i znaleźć fabryki zupy lub gotowe posiłki dla ich mniejszych ilości. -piękny plon „.

„Świeże produkty, które już zostały wystawione na sprzedaż w pełnej cenie, ale zostały lekko posiniaczone lub odbarwione lub są nieco miękkie / pomarszczone, normalnie zostałyby usunięte ze sprzedaży”, mówi rzeczniczka.

Organizacja charytatywna „Wrap” i redystrybucja żywności FareShare z zadowoleniem przyjęły inicjatywę jako znaczący nowy środek w walce z odpadami. „Schemat ten wygląda świetnie i pokazuje, jak wiele produktów może zostać udostępnionych konsumentom” – mówi Lindeay Boswell, dyrektor generalna FareShare.

Według rzecznika firmy Wrap, program ma „potencjał znacznego zmniejszenia ilości świeżych produktów, które trafiają do sklepów jako odpady. Pomaga także informować kupujących, że nawet jeśli owoce i warzywa nie są idealne pod względem estetycznym, nadal dobrze nadają się do spożycia i oferuje im doskonały stosunek wartości do ceny. „Dodaje. „Różni sprzedawcy detaliczni przyjęli różne strategie mające na celu ograniczenie marnotrawienia żywności w sklepie i czekamy z niecierpliwością na to, jaki wpływ ma ten system i na to, co inni mogą z niego wyciągnąć” – mówi.

Brytyjska inicjatywa Lidl na tym etapie przetestowała Too Good to Waste w 122 sklepach z zamiarem rozszerzenia jej na posiadłości w Wielkiej Brytanii na około 710, co oznacza, że ​​chce zaoszczędzić 10 000 ton odpadów. Biorąc pod uwagę, że jest to nowy pomysł, prawdziwym impulsem do obserwacji może być to, do czego ta liczba wzrośnie, gdy zostanie przyjęta przez innych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *