Firmy technologiczne i startupy wyprzedzają większość branż w stosowaniu technologii cyfrowej we wszystkich obszarach działalności gospodarczej. Cyfrowa transformacja to nie tylko integracja nowej technologii cyfrowej, ale także fundamentalna zmiana modelu operacyjnego firmy. Chodzi o dostarczenie klientom nowych wartości dzięki technologii i automatyzacji, które wyglądają inaczej dla każdej firmy, w oparciu o unikalne wyzwania i bieżące procesy.

Niezależnie od tego, gdzie znajduje się firma na drodze do transformacji cyfrowej, nadszedł czas, by wypełnić lukę, jakiej oczekują klienci. Oto tylko kilka trendów marketingowych, które zmieniają sposób, w jaki do dzisiaj działały firmy.

Wykorzystać moc danych

Dane własne – posiadane dane konsumenckie – to jedno z najcenniejszych narzędzi, jakie posiada każda firma. Dzisiejsi konsumenci oczekują spersonalizowanych doświadczeń. Z uwagi na to, że dane są bardziej praktyczne niż kiedykolwiek wcześniej, umożliwiają markom tworzenie dostosowanych do ich potrzeb doświadczeń dla konsumentów, dzięki czemu marki stają się coraz bardziej odpowiednie.

Możemy korzystać z własnych danych, aby tworzyć wnikliwą i praktyczną segmentację klientów i persony. Na przykład możemy wykorzystać dane demograficzne do opracowania inteligentnych osobistości psychograficznych, które umożliwiają przemyślane kierowanie i promocję produktu / usługi. Dane są najcenniejsze, gdy są wykorzystywane do ulepszania kampanii ukierunkowanych na klienta.

Przejście od ukierunkowania na kanał do zorientowania na klienta
Wśród marketerów widzimy ogromny zwrot w stronę nastawienia na odbiorców. Oznacza to, że najpierw stawiamy klienta, a nie kanał. Integracja jest kluczowym elementem w przyszłości marketingu. Aby zmobilizować ten trend, kluczowe znaczenie ma rozbicie schematów organizacyjnych. Zorientowanie na odbiorców wymaga dostosowania do potrzeb klienta.

Pozwala to na reorientację organizacyjną i zasoby ze względu na wspólne cele. Tworzenie pomiarów zorientowanych na odbiorcę i działania są kluczem do utrzymania tego trendu. Ta transformacja jest prawdziwym impulsem do lepszego dostosowania marketingu do ogólnej strategii biznesowej. Zamiast różnych działów posiadających różne kanały, obecnie widzimy różne działy posiadające różne części drogi klienta.

Zintegrowane raportowanie
Kontynuując cyfrową transformację i dalsze dostosowanie strategii marketingowej do biznesowej, obserwujemy również przejście na zintegrowane raportowanie w organizacji. Myśląc o byciu bardziej skoncentrowanym na odbiorcach i niszczeniu schematów, należy pomyśleć na kolejnym kroku, którym jest integracja w raportowaniu.

Wymaga to integracji różnych kanałów i inicjatyw w skoordynowaną i spójną całość. W przypadku zintegrowanego raportowania kluczowe znaczenie ma przejście od kluczowych wskaźników wydajności do koncentracji na wynikach biznesowych. Zintegrowane raportowanie działa w celu połączenia wielu źródeł danych w jednym miejscu w celu uzyskania bardziej znaczących i wnikliwych raportów. W przypadku dużych organizacji musi to zostać dostosowane do formatu, który jest podobny i porównywalny w różnych działach.

Przyszłość to obsługa klienta
Kiedy oceniamy, co transformacja cyfrowa i trendy marketingowe w istocie robią dla naszych firm, sprowadza się to do jednego: tworzenia lepszych doświadczeń klientów. Obsługa klienta jest obowiązkiem wszystkich osób w obrębie marki. Jednym z kilku sposobów zapewnienia spójnego doświadczenia dla klienta jest wewnętrznie spójny sposób myślenia i proces decyzyjny (tj. Koncentracja na odbiorcach i zintegrowane raportowanie).

Dzisiejsze modele biznesowe, które koncentrują się na podejmowaniu trafnych decyzji, umożliwiają lepszą jakość obsługi klienta. Technologia zmienia sposób, w jaki prowadzimy działalność i umożliwia efektywność, maksymalizację zysków i tworzenie bardziej intuicyjnych doświadczeń klientów.

Artykuł ekspercki
Autor: Katarzyna Gibek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *