Unilever testuje technologię rozpoznawania twarzy w sklepie, która mierzy zaangażowanie kupujących, próbując zebrać bardziej szczegółowe analizy dotyczące fizycznego środowiska sprzedaży detalicznej. Przeprowadzone testy miały miejsce w USA i Brazylii których wyniki zostały ujawnione podczas Marketing Week’s Insight Show.

We współpracy z Mesh Experience i Emotion Research Lab, Unilever umieścił dyskretne kamery na półkach aby analizować mimikę kupujących, gdy zbliżali się do półek sklepowych program obliczał podstawowy profil demograficzny danej osoby wraz z poziomami uwagi i zaangażowania. W celu zachowania prywatności osób biorących udział w eksperymencie, nagrania nie zostały zapisane.

Próba z marką Knorr firmy Unilever w Brazylii polegała na testowaniu produktu z zawieszką reklamową na półce i bez niej, stwierdzając, że zauważalność podskoczyła o 3,5 razy, gdy użyto zawieszki, chociaż zmniejszyła się ona w drugim tygodniu, kiedy była obecna.
Przeciętna uwaga poświęcona temu zajęła trzy sekundy, które spadły do jednej sekundy w okresach szczytu zakupów.

Według prezesa Mesh Experience, Fiony Blades, marki mogą również wykorzystywać tę technologię do porównywania różnych formatów reklamowych w sklepach, komunikatów budujących markę, pokazów sezonowych i okazjonalnych oraz lokalizacji i dni tygodnia w których reklama działa najlepiej.
Pradeep argumentował, że marketerzy powinni dokładać większych starań, aby opracować podobne metody mierzenia aktywów w sklepie, przeciwstawiając się stosunkowo wysokiemu poziomowi zaangażowania kupujących w cyfrową widownię, gdzie przyciąganie uwagi jest coraz trudniejsze.

Blades powiedziała tygodnikowi „Marketing Week”, że ma nadzieję, że podobne testy będzie można przeprowadzić na klientach w Wielkiej Brytanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *