Boże Narodzenie we Francji
W wielu regionach Francji święta Bożego Narodzenia rozpoczynają się od dnia św. Mikołaja 6 grudnia. Wtedy dzieci dostają słodycze i drobne prezenty. Miasta są dekorowane we Francji, zwłaszcza w regionie Alzacji, gdzie, jak się mówi, pierwsze udekorowane choinki pojawiły się już w XIV wieku. W Wigilię dzieci układają wypolerowane buty przed komin i mają nadzieję, że „Père Noël” (Father Christmas) napełni je słodyczami. Boże Narodzenie, 25 grudnia to święto państwowe, a rodziny zbierają się na wielką ucztę. W tym dniu również Francuzi wymieniają się prezentami.

Boże Narodzenie we Włoszech
We Włoszech szopka, „presepe”, jest zazwyczaj umieszczana w kościołach, na placach miejskich i często w domach i jest dla wielu najważniejszym elementem dekoracji bożonarodzeniowych. Szopka wypełniona słomą pochodzi z Włoch i jest obecnie powszechnym zjawiskiem w wielu krajach na całym świecie. We Włoszech, „Babbo Natale”, tak nazywa się „Father Christmas” po włosku, wręcza prezenty dzieciom w Boże Narodzenie. Wciąż w wielu rodzinach podarunki są rozdawane tylko 6 stycznia, czyli w dniu Objawienia Pańskiego. Ludzie życzyą sobie nawzajem „Buon Natale”, co oznacza Wesołych Świąt.

Father Christmas to tradycyjna angielska nazwa personifikacji Bożego Narodzenia. Choć teraz znany jest jako bożonarodzeniowy podarunek i zwykle uważany za synonim Świętego Mikołaja, który jest obecnie znany na całym świecie, początkowo był częścią niezwiązanej i dużo starszej angielskiej tradycji folklorystycznej. Niezwykle nowoczesna figura angielskiego Ojca Bożego rozwinęła się w późnym okresie wiktoriańskim, ale Boże Narodzenie uosabiano już przed wiekami.

Auchan Retail testuje możliwość skanowania produktów i płacenia smartfonem
Auchan Retail France poinformował, że testuje aplikację mobilną, która pozwoli klientom samodzielne skanowanie produktów i płacenie za zakupy za pośrednictwem smartfonów. Aplikacja nazywa się „Rapid’Auchan”. Aplikacja została opracowana we współpracy
Czytaj więcej
Prognoza rynku spożywczego na 2023 rok
Według nowych badań przewiduje się, że światowy rynek artykułów żywnościowych osiągnie wartość 15,78 miliarda USD do 2023 roku, przy czym przewiduje się dominację segmentu czekolady. Wtrącenia są dodatkowymi składnikami dodawanymi
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *