Segment jedzenia dla dzieci nie tylko dynamicznie rośnie, ale także oferuje konsumentom wiele nowości. Tradycyjnie dla dziecięcego odbiorcy dedykowane były głównie produkty certyfikowane. Obecnie producenci dostrzegli potencjał w rozszerzaniu oferty skierowanej do najmłodszych konsumentów. Nawet w kategoriach, które dotąd nie były kojarzone z małym konsumentem, takich jak makarony czy słone wypieki, pojawiają się oferty skierowane do najmłodszych.

TYLKO TO, CO NAJLEPSZE

Niemal połowę kwoty przeznaczonej na jedzenie dla najmłodszych dzieci wydajemy na mleko modyfikowane. Dynamicznym tempem wzrostu charakteryzuje się segment mlek specjalistycznych (+17,9% wartościowo w ostatnich dwunastu miesiącach zakończonych w czerwcu’18 w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Drugim segmentem pod względem udziału wartościowego są kaszki. W ostatnim okresie rocznym odnotowano spadek sprzedaży kaszek z mlekiem modyfikowanym na rzecz kaszek bezmlecznych, co wpisuje się w trend healthy, cieszący się w ostatnim czasie dużą popularnością na polskim rynku.
Udział obiadków dla dzieci w całej kategorii jedzenia dla dzieci jest stały względem poprzedniego okresu rocznego. Wzrosty obserwujemy natomiast w segmencie deserków owocowych, który rośnie w siłę zarówno pod względem sprzedaży wartościowej jak i jego udziałów wartościowych. Jak komentuje Dominika Biszczanik, client consultant w Nielsenie – Dynamiczny rozwój segmentu deserów owocowych jest spowodowany podwojeniem sprzedaży wartościowej przez musy oraz miksy jogurtów z musem.

ZDROWY POCZĄTEK DNIA

Płatki śniadaniowe skierowane do dzieci stanowią niemal połowę sprzedaży ilościowej i wartościowej całej kategorii. Jednak przez ostatnie 3 lata można zauważyć stagnację w ich rozwoju. – Biorąc pod uwagę jednoczesny wzrost sprzedaży produktów skierowanych do całej rodziny, między innymi płatków kukurydzianych, wydaje się, że część rodziców przeszła na zdrowszą alternatywę śniadaniową dla swoich pociech – komentuje Natalia Mączyńska, client business partner w Nielsenie. Z kolei znaczącą część rynku kakao stanowią produkty instant dla dzieci – niemal co drugie kupione na rynku kakao to produkt z tego segmentu. Mimo to, tak jak w całej kategorii kakao, również w tym segmencie widzimy stagnację w rozwoju.

 

Całość raportu znajduje się na stronie Nielsena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *