To pytanie jest przeważnie pierwszym, które słyszą projektanci opakowań. Odpowiedź na nie wcale nie jest prosta. Dlaczego? Gdyż przy projektowaniu opakowania musimy wziąć pod uwagę mnóstwo czynników.

Profesjonalni projektanci do każdego zlecenia podchodzą indywidualnie i każdy projekt jest dla nich inny. Jedno opakowanie będzie minimalistyczne, z małą ilością zdobień i informacji, inne zaś będzie zaskakiwało feerią barw, uszlachetnieniami „na bogato” oraz fantazyjną konstrukcją. I wcale nie oznacza to, że drugi wariant będzie droższy, bo niekiedy dużo bardziej trzeba się napracować, żeby przygotować projekt prosty i skromny, ale robiący wielkie wrażenie.

Od czego zależy koszt projektu opakowania?

Koszt zaprojektowania opakowania to kwestia, którą ustala się po dłuższej rozmowie z projektantem. Niezależnie od tego, jaki mamy pomysł, ważne, aby do jego realizacji wybrać firmę, która ma odpowiednie doświadczenie, nawet jeśli nieco zwiększy to koszt. Profesjonaliści doradzą nam, jaka koncepcja graficzna będzie najlepsza dla produktu, który chcemy opakować. Jak łatwo się domyślić, inne opakowanie sprawdzi się w przypadku makaronu, a zupełnie inne w przypadku zupy. Do opakowań poszczególnych rodzajów produktów trzeba bowiem nie tylko wybrać różne materiały, ale też dostosować konstrukcję i grafikę. Niebagatelną rolę odgrywa grupa docelowa – inne będzie opakowanie produktu, z którym chcemy trafić do młodzieży, a inne skierowane do ceniących sobie luksus kobiet sukcesu. Dobry projektant zawsze bierze pod uwagę także najnowsze trendy na rynku – ostatnio na pierwszy plan wybija się ekologia i nawiązujący do niej minimalizm.

Wydatek, który się zwróci

Jak widać, oszacowanie kosztu projektu opakowania bez znajomości szczegółów jest dla projektanta niemożliwe. Wstępne kalkulacje przeprowadza się po omówieniu z klientem jego potrzeb i ustaleniu, jak opakowanie ma wyglądać. Jedynie doświadczona firma będzie w stanie powiązać ze sobą zarówno wizję klienta, jak i wymagania rynku, tak aby opakowanie nie tylko spełniało swoją podstawową funkcję – chroniło produkt, który się w nim znajduje, ale też wyróżniało się na półce sklepowej. Na pewno warto więc postawić na jakość i zainwestować w dobry projekt w doświadczonej agencji kreatywnej, bo ten jednorazowy wydatek zwróci się wielokrotnie.

Artykuł powstał przy współpracy z Tango – Agencja Brandingowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *