Ponad 40 globalnych firm zobowiązało się do wyrzucenia jednorazowych plastikowych opakowań i stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

WRAP, w porozumieniu z rządem, uruchomił projekt The UK Plastics Pact, który będzie promował nowe modele biznesowe, w celu zmniejszenia całkowitej liczby opakowań z tworzyw sztucznych i poprawy wskaźników recyklingu.

FMCG i giganci detaliczni, tacy jak Coca-Cola, Pepsi co, P & G, Unilever, Birdseye, Nestle, Tesco, Morrisons i Sainsbury’s już podpisali umowy – mogą one stanowić około 80% brytyjskich opakowań na zakupy w supermarketach.

Pakt wzywa do opracowania siedmioletniego planu wyeliminowania trudnych lub niepotrzebnych jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych dzięki zmianie designu; uczynić 100% opakowań plastikowych wielokrotnego użytku lub nadających się do recyklingu lub kompostowania; upewnić się, że 70% opakowań plastikowych jest poddawanych recyklingowi lub kompostowanych; i zapewnić, aby 30% wszystkich plastikowych opakowań zawierało materiał z recyklingu.

Aimee Goldsmith, szef działu komunikacji w firmie P & G, powiedziała Sky News, że przed zmianą opakowania należy rozważyć wiele rzeczy.
„Stabilność butelki, kruchość butelki, co się stanie gdy pęknie, czy ulegnie degradacji. Będziemy więc przyglądać się wszystkim rodzajom rzeczy związanych z tworzywami sztucznymi, których używamy w naszych produktach „.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *